Indiferent de tipul drujbei utilizate, oprirea brusca dupa ce se incalzeste indica faptul ca are o problema. Motivele pentru care se intampla acest lucru variaza de la un model la altul, de aceea, am pregatit o lista cu cele mai frecvente cauze ale opririi unei drujbe la incalzire si solutiile recomandate. Vezi care sunt acestea!
De ce se opreste drujba cu motor termic dupa ce se incalzeste?
Principalele motive pentru care o drujba pe benzina se poate opri la cald sunt legate de:
Supraincălzirea motorului
Supraincalzirea este o problema frecventa ce duce la oprirea temporara a drujbei pe benzina. Aceasta se produce adesea din cauza obstructionarii fantelor de racire cu praf sau resturi de materie vegetala, impiedicand circulatia aerului necesar pentru a mentine o temperatura optima de functionare.
O alta cauza este utilizarea unui amestec sarac in carburant (in cilindrul motorului exista o cantitate prea mare de aer in raport cu benzina). O astfel de ardere ineficienta genereaza temperaturi interne excesive.
Nu in ultimul rand, utilizarea intensa si prelungita a drujbei, fara perioade de racire adecvate, poate duce la acumularea de caldura, depasind capacitatea motorului de a o disipa, ceea ce forteaza oprirea acestuia ca masura de protectie impotriva deteriorarii.
Semne specifice:
- motorul devine neobisnuit de fierbinte la atingere;
- se poate simti un miros de incins sau de plastic topit;
- drujba se opreste brusc dupa o perioada de utilizare intensa.
Ce poti face:
- curata fantele de racire pentru a asigura o ventilatie adecvata;
- verifica si ajusteaza amestecul aer-carburant (daca este posibil si ai cunostintele necesare);
- evita utilizarea prelungita a drujbei fara perioade de racire.
Contaminarea sau defectarea bujiei
O bujie poate cauza probleme atunci cand este infundata cu ulei, contaminata cu reziduuri din ardere sau daca nu este modelul corect pentru drujba pe care o folosesti. O alta problema este legata de formarea unor crapaturi foarte mici in materialul izolator al bujiei.
Cand motorul este rece, aceste fisuri ar putea sa nu afecteze functionarea echipamentului. Insa cand temperatura drujbei creste, materialele se dilata, iar aceste crapaturi se pot mari. Astfel se pierde curentul electric de inalta tensiune pentru a crea o scanteie, ceea ce duce la oprirea motorului.
Semne specifice:
- pornire dificila a motorului, mai ales cand este cald;
- functionare neregulata a motorului (rateuri, turatie instabila);
- pierderea puterii in timpul utilizarii.
Ce poti face:
- curața bujia daca este infundata cu depuneri;
- inlocuieste-o cu una noua (model compatibil), daca are fisuri.
Contaminarea sau reglarea incorecta a carburatorului
Depunerile de reziduuri din combustibil sau ulei pot bloca partial sau total canalele interne ale carburatorului, perturband fluxul de aer si benzina. De asemenea, reglajele incorecte ale carburatorului pot duce la furnizarea unui amestec impopriu, fie prea bogat (prea multă benzina), fie prea sarac (prea putină benzina).
Aceste anomalii pot cauza oprirea motorului, efectul fiind adesea mai pronuntat atunci cand ansamblul se incalzeste, iar componentele sale metalice se dilata, perturband si mai mult procesele interne ale echipamentului cu care lucrezi.
Semne specifice:
- motorul porneste greu sau deloc;
- ralanti instabil sau prea inalt;
- accelerare slaba;
- fum negru (amestec prea bogat);
- supraincalzire (amestec prea sarac).
Ce poti face:
- curata carburatorul pentru a elimina depunerile;
- regleaza corect carburatorul, conform manualului drujbei.
Infundarea filtrului de combustibil
Rolul filtrului de combustibil este de a retine impuritatile din benzina, inainte ca aceasta sa ajunga la carburator. In timp, acest filtru se poate infunda cu particule, limitand sau blocand complet trecerea combustibilului.
Odata cu incalzirea si solicitarea motorului, nevoia de combustibil creste. Daca filtrul este infundat, cantitatea necesara nu poate ajunge la carburator, cauzand o nevoie mai mare de combustibil si, inevitabil, oprirea motorului drujbei.
Semne specifice:
- motorul porneste, dar se opreste la scurt timp, mai ales sub sarcina;
- pierderea brusca a puterii in timpul utilizarii;
- functionare sacadata a motorului.
Ce poti face:
- inlocuieste filtrul de combustibil cu unul nou;
- daca nu ai experienta, vino cu produsul intr-un centru din reteaua de service-uri autorizate MASIF.
Defectarea bobinei de inductie
Bobina de inductie este o componenta elementara a sistemului de aprindere, generand impulsul electric de inalta tensiune necesar pentru a produce scanteia la bujie. O bobina defecta poate functiona intermitent sau poate ceda complet, odata ce atinge o anumita temperatura de functionare.
Fenomenul se explica prin faptul ca nivelul de temperatura poate afecta izolatia interna a bobinei sau poate cauza scurtcircuite. Astfel, chiar daca la rece bobina produce scanteie, dupa un anumit timp de functionare, aceasta poate inceta sa mai genereze impulsul necesar, ducand la oprirea brusca a motorului.
Semne specifice:
- drujba pornește si functioneaza normal pentru o perioada, apoi se incalzeste si se opreste brusc;
- după ce se raceste, poate porni din nou, dar se oprește dupa scurt timp;
- lipsa scanteii la bujie cand motorul este cald.
Ce poti face:
- verifica dacă bobina mai produce scanteie atunci cand motorul este cald;
- daca nu, vino cu echipamentul defect intr-un service autorizat din reteaua noastra.
Garnituri sau simeringuri defecte
Garniturile si simeringurile asigura o etansare corespunzatoare intre diferitele componente ale motorului, prevenind pierderile de presiune si patrunderea de aer nedorit. Uzura sau deteriorarea acestor elemente de etansare poate crea puncte prin care excesul de aer este aspirat in motor.
Acesta perturba raportul optim aer-combustibil stabilit de carburator, destabilizand amestecul intern. Efectele sunt adesea mai vizibile cand motorul este cald, deoarece dilatarile termice pot mari spatiile create de garniturile sau simeringurile defecte, agravand problema si ducand la oprirea motorului.
Semne specifice:
- scurgeri de ulei in zona garniturilor sau simeringurilor;
- un sunet neobisnuit al motorului (aspirare de aer in exces).
Ce poti face:
- fii atent la eventualele scurgeri de ulei in zona garniturilor sau simeringurilor;
- observa daca se produce un sunet neobisnuit al motorului (aspirare de aer in exces);
- vino cu echipamentul defect intr-un service autorizat din reteaua noastra.
De ce se opreste drujba cu acumulator dupa ce se incalzeste?
La fel ca in cazul unui model cu motor termic, o drujba cu acumulator se poate opri brusc in urma acumularii de caldura. La baza pot exista următoarele cauze:
Supraincalzirea motorului
Utilizarea prelungita a unei drujbe electrice cu acumulator, fortarea taierii cu un lant neascutit / blocat sau o ventilatie deficitara pot duce la cresterea temperaturii motorului electric pana la un punct in care sistemul de protectie termica opreste alimentarea, pentru a preveni deteriorarea.
Semne specifice:
- motorul devine neobisnuit de fierbinte la atingere;
- se poate simti un miros puternic de material incins;
- drujba se opreste brusc in timpul utilizarii intense.
Ce poti face:
- lasa drujba sa se raceasca inainte de a incerca sa o repornesti;
- asigura-te ca fantele de ventilatie ale motorului nu sunt blocate;
- ascuteste lantul pentru a reduce efortul depus de motor;
- evită utilizarea fara pauze, pentru a facilita racirea echipamentului.
Supraincălzirea acumulatorului
Solicitarea intensa a acumulatorului, temperaturile ambientale ridicate sau un acumulator defect pot cauza supraincalzirea celulelor sale. Sistemul de management al bateriei va opri alimentarea pentru a preveni riscuri precum cel de incendiu sau de explozie.
Semne specifice:
- acumulatorul este neobisnuit de cald sau fierbinte la atingere;
- drujba se opreste brusc, chiar daca indicatorul de nivel al bateriei nu arata o descarcare completa;
- este posibil ca acumulatorul sa nu mai functioneze pana nu se raceste.
Ce poti face:
- lasa acumulatorul sa se raceasca intr-un loc bine ventilat, ferit de actiunea directa a soarelui;
- evita utilizarea drujbei in conditii de temperatura ambientala extrem de ridicata;
- nu forta utilizarea drujbei daca acumulatorul se incalzeste excesiv;
- verifica starea acumulatorului; daca se incalzeste cu o frecventa ridicata, ar putea fi defect.
Protectie termica improprie a componentelor electronice
Pe langa motor si acumulator, alte componente electronice din structura unei astfel de drujbe pot genera caldura in timpul functionarii. Daca temperatura acestora depaseste limitele de siguranta, sistemul de protectie termica general al drujbei poate opri alimentarea.
Semne specifice:
- carcasa drujbei devine neobisnuit de calda in anumite zone;
- drujba se opreste brusc fara alte semne evidente (ex - motor fierbinte, acumulatori fierbinti);
- dupa o perioada de răcire, drujba poate reporni.
Ce poti face:
- asigura-te ca orificiile de ventilare nu sunt blocate;
- nu utiliza drujba in medii cu temperatura foarte ridicata.
Contacte slabe sau corodate de-a lungul circuitelor
Acestea pot genera caldura suplimentara din cauza rezistentei electrice, ce poate contribui la supraincalzirea generala si la oprirea drujbei.
Semne specifice:
- zona contactelor dintre acumulator si drujba este neobisnuit de calda;
- pot aparea pierderi de putere intermitente inainte de oprire;
- se pot observa semne de coroziune sau murdarie pe contacte.
Ce poti face:
- curata cu grija contactele acumulatorului si ale drujbei cu o laveta curata si uscata;
- asigura-te ca acumulatorul este fixat corect / contactele nu sunt slabe.
Deficiente ale sistemului de racire
In cazul modelelor de drujba cu sistem de racire activa, functionarea improprie a acestuia poate cauza un exces de caldura, ducand la oprirea echipamentului.
Semne specifice:
- nu se aude ventilatorul drujbei functionand;
- carcasa echipamentului se incalzește rapid in timpul utilizarii;
- oprirea survine mai repede decât in mod normal.
Ce poti face:
- verifica daca orificiile de admisie si evacuare a aerului pentru răcire sunt blocate;
- daca ventilatorul nu functioneaza, vino cu echipamentul intr-un service autorizat MASIF.
EGO Power+: puterea de care ai nevoie, fara compromisuri
Descopera brandul EGO Power+ si alege o drujba EGO electrica pentru proiectele tale cu acumulator ARC Lithium™ 56V, conceputa pentru a oferi o putere comparabila cu cea drujbelor pe benzina, dar fara emisii, fara zgomot excesiv si fara costuri mari de intretinere.
Bateriile ARC Lithium™ 56V au fost proiectate pentru a raci eficient in trei moduri inovatoare:
- mecanic - dispunere unica a celulelor bateriei in formă de ARC, ce optimizeaza racirea si reduce supraincalzirea; spre deosebire de bateriile clasice in forma de caramida, celulele individuale ale bateriei sunt pozitionate mai aproape de carcasa externa, ceea ce permite o disipare mai eficienta a caldurii;
- chimic - fiecare celula este inconjurata de tehnologia inovatoare KeepCool™, ce absoarbe energia termica si mentine celulele la temperatura optima, pentru un timp de functionare mai mare;
- electronic - sistem inteligent de la EGO pentru gestionarea energiei, lider in industrie; avand componente software si hardware integrate atat in baterie, cat si in sistemele inteligente ale echipamentelor, analizeaza si optimizeaza in permanenta activitatea fiecarei celulei individuale; astfel, poate asigura cea mai buna combinatie de putere, performanta si durata de functionare.
Cumpara echipament de la brandul EGO pentru gradina si faci economii de resurse, te bucuri de o manevrabilitate sporita si ai parte de rezultate impecabile. Performanta acumulatorilor ARC Lithium™ 56V maximizeaza disiparea caldurii, asigurand performanta constanta chiar si la o utilizare intensa a drujbei.
Totusi, pentru diagnosticari complexe sau reparatii care necesita expertiza, nu ezita sa apelezi la profesionisti. Reteaua extinsa de service-uri autorizate MASIF este pregatita sa ofere suport tehnic specializat pentru toate tipurile de drujbe. Gaseste cel mai apropiat centru si asigura-te ca echipamentul tau este in maini sigure, gata sa te ajute sa finalizezi orice proiect.
se poate simti un miros de plastic incins provenind de la prelungitor;
Scrie un comentariu