Un motocompresor este un utilaj constituit dintr-un motor termic pe benzina, motorina sau electric, care antreneaza un compresor. Acesta este montat pe un sasiu cu una sau doua osii care faciliteaza transportul pe orice santier unde este utilizat aer comprimat pentru antrenarea sculelor pneumatice.
Un motocompresor este un echipament folosit pentru marirea presiunii unui gaz - aer - inchis intr-un rezervor pentru aer comprimat, prin micsorarea volumului sau. Motocompresoarele comprima aerul de la o presiune initiala de intrare - presiunea atmosferica - pana la o presiune de refulare superioara.
Grupurile de compresie ale unui motocompresor portabil sunt antrenate in general de un motor diesel, datorita consumului redus de carburant, dar motorul de antrenare poate functiona pe benzina sau poate fi electric.
Caracteristici tehnice motocompresoare
Principalele caracteristici tehnico-functionale ale unui motocompresor sunt presiunea de refulare si debitul de aer.
Caracteristici tehnice motocompresoare
- Putere motor (CP);
- Debit de aer refulat (litri/min);
- Presiune de refulare (bar);
- Capacitate rezervor carburant;
- Tip transmisie (coaxial/curea).
Alte caracteristici constructive
- Tip sasiu (cu/fara franare);
- Sistem anti-inghet;
- Carcasa izolata fonic (din plastic sau metal);
- Lungime furtun aer comprimat;
- Sistem de filtre compresor aer pentru aer comprimat curat, fara ulei si apa.
Optional, pe unele modele de motocompresoare, precum KAESER M27_7BAR_FF, poate fi montat un generator incorporat, oferind astfel atat o sursa de aer comprimat, cat si sursa independenta de energie electrica.
Detalii tehnice compresor KAESER M27_7BAR_FF
Motocompresor compact pentru constructii, manevrabil in trafic si pe santier, fiabil si adaptabil chiar si la conditii de vreme rece. Reglajul anti-inghet brevetat, impreuna cu ungatorul optional de unelte, asigura o durata de viata indelungata si disponibilitatea optima a motocompresorului si a uneltelor.
Reglajul anti-inghet brevetat este o combinatie de supape termice care, in functie de temperatura ambianta, garanteaza atingerea rapida si mentinerea temperaturii ambientale optime din momentul respectiv. Pana in prezent, aceasta tehnica s-a dovedit fiabila 100%. Nu este necesara comutarea manuala de la functionarea in regim de vara la regimul de iarna, astfel se exclud si erorile de operare.
Blocul de compresie cu profil patentat SIGMA PROFIL, de renume mondial, ofera mai mult aer comprimat cu un consum mai mic de energie. Rotoarele SIGMA PROFIL sunt antrenate de un motor diesel Kubota, cu trei cilindri, racit cu apa.
Transportul se poate face fara permis suplimentar pentru remorca. Varianta compacta de categorie usoara, sub 750 kg, este potrivita si pentru autovehicule mai mici.
Carcasa metalica
Carcasa din otel izolata fonic asigura o durata o protectie indelungata la coroziune, datorita zincarii de calitate si vopsirii in camp electrostatic. Variantele stationare sunt intotdeauna echipate cu o carcasa metalica.
Este disponibil si in versiune cu carcasa PE, realizata prin turnare centrifugala (fara tensiuni interne in material si, astfel, cu toleranta mare la lovituri), rezultand o durabilitate mare si functionare mai silentioasa.
Constructie
- Bloc de compresie si motor montate pe tampoane antivibratie - functionare silentioasa;
- Carcasa metalica insonorizanta - nivel de zgomot redus;
- Zincare de inalta calitate si plastifiere - durata lunga de viata;
- Sasiu rigid - transport si functionare sigure;
- Capota rabatabila - acces usor, intretinere simpla;
- Capota sustinuta de telescoape cu gaz - manipulare usoara;
- Ochet de ridicare protejat - transport usor cu macaraua;
- Toba de esapament inglobata, protejata la coroziune, cu durata lunga de exploatare - siguranta operator;
- Grilaj de protectie ventilator - siguranta ridicata;
- Aparatoare de noroi din plastic - protectie la noroi.
Compresor
- Bloc de compresie cu profil patentat, SIGMA Profil energie, eficienta maxima - consum redus de energie;
- Rulmenti pentru sarcini grele - durata mare de viata;
- Blocul de compresie este antrenat prin angrenaj de catre motorul diesel - intretinere usoara, eficienta optima;
- Filtru de aer cu amortizor si element filtrant - cartus filtrant interschimbabil, usor accesibil pentru intretinere;
- Supapa pneumatica de admisie - functionare automata;
- Supapa de siguranta pe separator - inalt grad de siguranta.
Circuitul uleiului de racire si ungere
- Separator apa ulei in mai multe trepte, cu element filtrant - ulei remanent de 2-4 mg/m3 = 2-4 g/1000 m3 aer comprimat;
- Ventilator montat pe axul motorului - racire intensiva;
- Se livreaza umplut cu ulei compresor aer - gata de operare;
- Circuitul este prevazut cu termostat, bypas si microfiltru - fiabilitate ridicata in functionare;
- Racire asigurata cu un radiator de aluminiu - racire eficienta, simplu de curatat, temperatura optima de functionare;
- Joja pentru verificare nivel de ulei - verificare simpla.
Control
- Control modular prin reglarea turatiei motorului si supapa de admisie - adaptare automata si simpla la consumul de aer;
- Aerisire automata a motocompresorului la oprirea motorului - pornire usoara, fara sarcina, a motocompresorului.
Panou de comanda
- Buton de pornire protejat de capota, dar accesibil de la exterior - functionare usoara si sigura;
- Contor de ore de functionare - indicatie clara;
- Manometru aer comprimat - vizibil prin fereastra;
- Termometru cu intrerupator pentru temperatura finala de compresie (la iesirea din bloc);
- Bec indicator de alarma grup;
- Pictograme indicatoare a procedurii de pornire si oprire - usor de folosit.
Sisteme de siguranta
Alarme care produc oprirea imediata a motocompresorului si indicarea disfunctionalitatii:
- depasirea temperaturii maxime la iesirea din blocul de compresie;
- presiune ulei motor scazuta;
- alternator care nu incarca;
- supraincalzire agent de racire motor.
Functii suplimentare de supraveghere:
- filtru de aer infundat;
- pornirea motorului este impiedicata atunci cand el deja functioneaza.
Echipament
- Ungator de capacitate mare, cu rezervor de 2,5 l - uzura redusa a sculelor;
- Baterie de pornire cu capacitate mare - pornire usoara a motorului;
- Filtru combustibil - fiabilitate ridicata;
- Motor cu pompa de recirculare - fara scurgeri de combustibil;
- Control Anti-frost patentat (regleaza temperatura de lucru in functie de ambient) - protejeaza si prelungeste durata de functionare a sculelor.
Transport
- La alegere, cu cuplaj sferic sau ochet sau tip DIN - adaptare usoara la cuplajul vehiculului;
- Picior reglabil pe inaltime - asezare sigura;
- Dispozitiv de tractare reglabil pe inaltime - adaptare usoara la vehicul;
- Compatibil cu toate vehiculele - transport rutier rapid;
- Sistem complet de iluminare si semnalizare - conform legislatiei rutiere;
- Ochet de ridicare ascuns - incarcare si ridicare usoara.
Accesorii optionale
- Cuplaj sau ochet de remorcare secundar - siguranta in utilizare cu diferite vehicule tractor;
- Supapa de retinere pentru sablare - utilizare imediata;
- Tambur cu 20 m de furtun plat - convenabil si ordonat, conectare rapida a sculelor;
- Sasiu cu frana inertiala si de parcare - remorcare si parcare sigura.
Daca ai intrebari suplimentare in legatura cu subiectul acestui articol sau daca vrei sa afli mai multe informatii despre produsele afisate pe masif.ro, te invitam sa ne contactezi CLICK AICI, fie la telefon 0374.477.200 sau e-mail [email protected]
Scrie un comentariu